آشنایی با بخاری قارچی و ویژگی های آن

تراس، حیاط خلوت، باغ و کلا فضاهای آزاد مکان هایی هستند که برای هم نشینی و مهمانی ها در تابستان ها بسیار فوق العاده و رویایی اند؛ در حالی که در زمستان ها به دلیل سردی هوا نمی توان از آنها بهره برد. اما با پیشرفت تکنولوژی، هر روزه شاهد یک سری تغییرات در وسایل کاربردی زندگی هستیم.

یکی از این وسایلی که برای رفاه هرچه بیشتر ما به چرخه صنعت وارد شده بخاری قارچی است که به هیتر قارچی و بخاری چتری نیز  معروف هستند.

بخاری قارچی مخصوص فضاهای آزاد و غیرمسقف هستند و به شما امکان می دهند که در زمستان ها و هوای سرد برای مدت بیشتری در بیرون از اتاق بمانید ولی همچنان گرم باشید.

در این نوشتار شما را با اجزاء بخاری قارچی، کاربردها و مزیت های آن نسبت به سایر انواع بخاری ها آشنا می کنیم.



 اجزاء تشکیل دهنده بخاری قارچی

  • بدنه بخاری قارچی

از آنجا که این وسیله گرمایشی در محیط های باز و یا نیمه باز مورد استفاده قرار می گیرد باید ساختار بدنه آن بسیار مقاوم و البته ضد زنگ باشد؛ چراکه در شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی نسبت به درون منزل قرار می گیرند. به همین دلیل معمولا جنس بدنه این بخاری ها از استیل بسیار مقاوم ساخته می شود.

  • پایه بخاری قارچی

به دلیل اینکه پایه معمولا بر روی زمین قرار دارد و ممکن است رطوبت بگیرد و به مرور پوسیده شود، باید از آلیاژی با استحکام بالا ساخته شود. به همین دلیل انتخاب آهن گزینه مناسبی برای این نوع بخاری محسوب می شود. در بحث زیباشناسی ظاهری نیز از رنگ های کوره ای بهره می گیرند تا جلوه زیبایی را به نمایش بگذارد.

  • جرقه زن(فندک)

ویژگی بسیار کاربردی بخاری قارچی سیستم جرقه زن آن است. این مزیت به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به کبریت یا فندک آن را روشن کنید.

  • مشعل

به طور کلی در بخاری قارچی مشعل در بالا قرار می گیرد تا بتواند گرما  را به خوبی در محیط پراکنده کند. جنس مشعل از استیل نسوز است که در برابر حرارت مقاوم است و در نتیجه حرارت باعث خوردگی و پوسیدگی آن نمی شود. سوخت این بخاری گاز طبیعی است که در صورت عدم دسترسی به گاز لوله کشی می توانید از کپسول های گاز هم استفاده کنید.

  • سنسور قطع گاز

یکی از کلیدی ترین ویژگی های بخاری قارچی مجهز بودن به سنسور قطع گاز است. زمانی که به هر دلیلی بخاری واژگون شود به طور خودکار جریان گاز قطع می شود و از ایجاد هرگونه خطری جلوگیری می کند. این مزیت باعث شده که از بخاری قارچی به عنوان یکی از ایمن ترین وسایل گرمایشی یاد شود.

  • کلاهک بخاری ( رفلکتور)

آنچه که باعث شده نام بخاری قارچی به این بخاری داده شود نوع و ساختار کلاهک آن است. معمولا جنس این کلاهک از آلومینیوم است.

این کلاهک به دلیل ساختاری که دارد باعث می شود که نه تنها گرمایی که از مشعل به آن می رسد، بلکه در ابعاد بسیار بیشتر آن را به محیط برگرداند و موجب می شود که گرما و انرژی هدر نرود.

کاربردهای بخاری قارچی

علت محبوبیت بخاری قارچی استیل این است که با استفاده از آنها در فصول سرد به راحتی می توان در محیط های باز بود و از هوا لذت برد. بیشتر در رستوران های سرباز، باغ ها ، آلاچیق ها، کافی شاپ ها و تمامی مکان هایی که بدون سقف هستند استفاده می شود. علت تاکید بر استفاده از آنها در محیط های باز این است که گاز منواکسیدکربن تولید می کنند. این گاز بی بو، سمی و خطرناک است و باعث مسمومیت و حتی در شرایط حادتر باعث مرگ افراد می شود.

مزایای بخاری های قارچی

دلیل استقبال زیاد مردم از بخاری قارچی به واسطه مزایایی است که دارد . با هم به برجسته ترین مزیت های بخاری قارچی نگاهی می کنیم.

یک) اولین ویژگی بخاری قارچی ایمنی زیاد و مصرف سوخت پایین آن است.

دو) این بخاری به هیچ عنوان صدایی تولید نمی کند و بنابراین می توانید به راحتی در کنار آن کتاب بخوانید، ریلکس کنید و هر آنچه که موجبات آرامش شما را فراهم می کند انجام دهید.

سه) به خاطر شکل ظاهری و اندازه آن فضای زیادی را اشغال نمی کند و بنابراین به راحتی می توانید آن را در هر جایی قرار دهید.

چهار) به دلیل اینکه کاملا برای فضاهای آزاد ساخته شده است می توانید با خیال راحت آن را در محیط باز قرار دهید و از هوای آزاد لذت ببرید.

پنج) نصب و راه اندازی بخاری قارچی بسیار راحت و ساده است.

شش) بخاری قارچی قابلیت استفاده از گاز شهری و همچنین کپسول گاز را دارد.

هفت).دارای محفظه گپسول گاز.

هشت) در صورت نیاز به جابه جایی بسیار راحت و بدون دردسر می توانید آن را جابه جا کنید و امکانات خاصی برای این کار نیاز ندارید.

نه) به دلیل نوع طراحی کلاهک آن میزان اتلاف انرژی بسیار پایین و در حد صفر است.

ده) دمای بخاری قارچی را می توانید به دلخواه خود تنظیم کنید تا بتوانید در محیط های متفاوت و شرایط آب و هوایی مختلف از آن بهترین بهره را ببرید.

یازده ) بدنه مقاوم آن باعث می شود تا سالهای زیادی برای شما کار کند و از گزند آسیب در امان باشد.

دوزاده) ظاهر زیبا و شکیل آن باعث می شود تا چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند و ضمن تاثیر در زیبایی محیط گرمابخش آنجا نیز باشد.

سیزده) در زیر برخی از نمونه های بخاری قارچی دو عدد چرخ تعبیه شده است تا برای جابجایی راحت تر باشد.

چهارده) نگهداری و تمیز کردن آن بسیار راحت و آسان است.

در پایان خاطر نشان می کنم که بخاری قارچی به گونه ای طراحی شده است که در صورت قرار گرفتن در محیط های باز دچار آسیب نشوند و تاب تحمل شرایط را داشته باشند. اما برای اینکه بتوانید سالهای بیشتری از آن استفاده کنید بهتر است اگر در وضعیت آب وهوایی بسیار نامساعد مثل باران های شدید، تگرگ یا طوفان ها قرار گرفتید، آن را در محیط سرپوشیده ای قرار دهید تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست