زندگی در آپارتمان ها معمولا با محدودیت هایی همراه است؛ از جمله این محدودیت ها مشکلات مربوط به خشک کردن لباس هاست.

در محیط آپارتمان شما هیچ فضایی برای داشتن بند رخت های قدیمی ندارید و بنابراین اولین چالش شما این خواهد بود که به سراغ رخت آویزهایی بروید که بتوانید در تراس و در فضای کم از آن بیشترین استفاده را ببرید.

گاهی منزل شما به گونه ای طراحی شده است که همان تراس کوچک را هم ندارید؛ پس باید عمیق تر به حل مسئله بپردازید. در چنین زمانی است که به سراغ رخت آویزهای هوشمند می روید. از آنجا که این رخت آویزها در سقف نصب می شوند مشکل کمبود فضا را حل می کنند.

در این مقاله برآنیم تا ببینیم برای خرید رخت آویز هوشمند چه نکاتی را باید در نظر بگیریم تا بتوانید انتخاب شایسته و مناسبی داشته باشید. با ما همراه باشید.

  • ابعاد

رخت آویزهای هوشمند نیز همچون سایر رخت آویزها دارای ابعاد مختلفی هستند که شما باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید از طول، عرض و عمق رخت آویز اطلاع حاصل کنید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

  • جنس بدنه ی دستگاه

بدنه ی رخت آویز باید ضد زنگ باشد. معمولا برای محافظت بیشتر یک صفحه پلاستیکی شکیل آن را می پوشاند. یادتان باشد حتما در مورد جنس بدنه از فروشنده اطلاعات بگیرید.

  • جنس میله ها و بازوها

توجه به جنس میله ها و بازوها از نکات اساسی خرید است؛ چراکه اگر جنس آنها ضدآب و ضد زنگ نباشد بر اثر رطوبت مستهلک شده و از بین خواهند رفت.

  • طول میله هایی که لباس بر روی آنها قرار می گیرند.

هرچه طول میله ها بلندتر باشد در مجموع ظرفیت کل میله ها افزایش می یابد و تعداد لباس بیشتری را ساپورت می کند. در رخت آویزهای با سایزهای مختلف این طول متفاوت است. به این نکته توجه کنید.

  • تعداد ردیف هایی که می توانید بر روی آنها لباس پهن کنید.

هرچه که تعداد ردیف های تعبیه شده در رخت آویز بیشتر باشد در نتیجه شما می توانید به طور همزمان تعداد بیشتری لباس روی آن پهن کرده و خشک کنید.

  • حداکثر تحمل وزن زمانی که جک توسط ریموت کنترل به بالا هدایت می شود.

این مورد نشان دهنده میزان تحمل بار لباس هایی است که بر روی آن قرار داده می شود. در نظر داشته باشید که لباس ها زمانی که خیس هستند سنگین ترند. در کل هرچه بازوها قوی تر باشند این عدد بزرگتر خواهد بود.

  • تعداد لامپ های تعبیه شده در دستگاه و نوع لامپ ها

یک سری از لامپ ها تنها برای روشن کردن فضا در شب به کار می روند اما نوعی از لامپ ها هم هستند که وظیفه اصلی آنها ضدعفونی کردن لباس هاست. با توجه به اینکه چه نوع لامپی در محفظه اصلی تعبیه شده است می توانید مشخصات آن را متوجه شوید. نوع لامپ LED معمولا تنها برای روشنایی محیط به کار برده می شود اما لامپ UV  اصولا مخصوص استریل و ضدعفونی کردن لباس است.

  • تعداد و توان فن های بکار رفته در محفظه رخت آویز

هرچه تعداد فن ها بیشتر باشند و قدرت بالاتری داشته باشند عمل خشک کردن لباس ها سریع تر صورت می گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است توان یک فن با مجموع توان دو فن برابری کند. پس تنها به تعداد اکتفا نکنید. حتی می توان گفت قدرت و توان فن مهمتر از تعداد آن است.

  • ولتاژ برق مصرفی

برای اینکه بتوانید در محیطی امن از این رخت آویزها استفاده کنید باید ولتاژ مصرفی آن در محدوده مجاز وسایل خانگی باشد.

  • جریان مصرف برق

بهتر است بدانید که جریان آمپر دستگاه رخت آویز شما چقدر است. حداکثر فشاری که وارد می کند چند صدم آمپر است؟ این چیزی است که معمولا روی دستگاه حک می شود.

  • حداکثرزمانی که می توانید فن را روشن نگه دارید.

این مورد بستگی مستقیم به نوع و توان فن رخت آویز شما دارد. ممکن است سی دقیقه، یک ساعت و یا حتی دوساعت این توانایی را داشته باشد.

  • محافظ افزایش جریان برق

از آنجایی که متاسفانه جریان برق در بعضی مواقع دچار نوسانات شدید می شود و این باعث صدمه زدن به وسایل برقی می شود؛ همیشه داشتن محافظ لازم و ضروری است. بررسی کنید که آیا رخت آویز انتخابی شما نیز این محافظ را دارد یا باید جداگانه برای آن تهیه کنید.

  • مدت زمان لازم برای خشک کردن لباس ها

یک نکته اساسی این است که ما از رخت آویزهای هوشمند استفاده می کنیم برای اینکه بتوانیم در زمان و هزینه صرفه جویی کنیم و در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

هرچه زمان خشک شدن لباس ها کمتر باشد شما می توانید تعداد بیشتری لباس را در زمان کوتاهی شسته، خشک کرده و در کمد لباسی جای دهید. بنابراین توجه به این زمان می تواند شما را به یک کدبانوی بسیار فعال تبدیل کند که ضمن انجام سایر کارهای خانه در سریع ترین زمان ممکن لباس ها را هم تمیز و مرتب می کنید.

  • مجوزها

از آنجایی که داشتن مجوز رسمی نشان دهنده بررسی های موشکافانه انجام شده توسط تیم های کارشناسی است، می توان به عنوان یک مرجع قابل قبول آن را در نظر گرفت و با خیال راحت آن محصول را خریداری کرد. چراکه تست های لازمه برای ایمنی، کارایی و موثر بودن آن انجام شده و با تایید کارشناسان به تولید انبوه رسیده و وارد بازار شده است.

  • گارانتی

برخی از رخت آویزهای هوشمند دارای گارانتی و ضمانت کالا هستند. در این مورد حتما از فروشنده سوال کنید. هرچه مدت زمان گارانتی رخت آویز بیشتر باشد درصد اعتماد شما بالاتر خواهد رفت. چون تولید کننده ای که می داند چه جنسی و با چه کیفیتی را تولید کرده است می داند که تا چه مدت می تواند بازدهی عالی داشته باشد و به همین دلیل تا آن تاریخ را با اطمینان کامل ضمانت می کند.

  • قیمت

آخرین موردی که باید به آن توجه داشته باشید و شاید اولین مورد! قیمت است.

شما با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید. قیمت رخت آویزهای هوشمند به جنس، اندازه، کفیت و امکانات آن بستگی مستقیم دارد. پس می توانید بسیار هوشمندانه انتخاب کنید. فقط عجله نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست